Markku Vierula
Markku Vierulan intohimona on suomalaisten yrittäjien sekä pk-yritysten toiminnan uudistaminen ja kehittäminen – liiketoimintalähtöisesti markkinoiden näkökulmasta.
Löydä kilpailuetu – ja luo menestysstrategia sen varaan
Kilpailuetu on voittavan strategian ydin. Tutkimusten mukaan kuitenkin vain ani harvalla tuotteella, palvelulla, yrityksellä ja organisaatiolla on selkeä, erottuva kilpailuetu. Ilman kilpailuetua yritys vajoaa hintakilpailuun tai jämähtää harmaaseen massaan. Kilpailuetu on yrityksen tärkein investointi ja menestyksen kivijalka. Kilpailuetu on kasvavan yrityksen strategian perusta. ”Kilpailuetua ei voi googlata. Se pitää luoda.”
Löydä kilpailuetu ™ -työkalupakki on luotu analysoimalla satoja ja taas satoja suomalaisia yrityksiä sekä mallintamalla niistä työkalupakki. Esityksessään Vierula konkretisoi työkalupakkia kymmenin inspiroivin ja puhuttelevin supisuomalaisin BtoC ja BtoB -yritysesimerkein. Vierula jatkaa siitä mihin W. Chan Kim , Renée Mauborgne Sininen meri, Simon Sinek WHY ja Frederic Laloux Reinventing Organizations –teokset jäivät: hän ei vain puhu radikaalista kehittymisestä, vaan tarjoaa ajattelua ja työkaluja siihen miten se tehdään.
Täysin uusia näkökulmia tarjoava, inspiroiva, voimaannuttava ovat termejä, joilla Markun esityksen sisältöä on kuvattu.
Työkalupakki on julkaistu myös kirjana: Löydä kilpailuetusi –käsikirja strategian ja brändin kehittämiseen (Kauppakamari 2021).
Sisältö on suunnattu johdolle ja liiketoiminnan kehittämisestä vastaaville asiantuntijoille. Näkökulmat ovat omiaan niin yritystoimintaa harkitseville kuin jo toimiville yrityksille.
Markun esitys soveltuu myös julkisen hallinnon kehittämisestä vastaaville. Löydä kilpailuetusi –kirjassa julkisen hallinnon kehittämiselle on omistettu oma lukunsa.
Markku Vierula, konsultti, yrittäjä, kirjoittaja, tietokirjailija, creative, hallitusammattilainen
Yleisön palautteita
- “Mitään näin järkevää en ole kuullut pitkään aikaan”
- “Erinomainen sekä sisällön että esitystavan osalta”
PUHEENAIHE-EHDOTUKSIA
– Brändin rakentajan kymmenen käskyä
– 8 työkalua liikeidean terävöittämiseksi
– Brändi integroi yrityksen sisäisesti ja ulkoisesti.
– Yrityksissä on jo olemassa osaamista parempaan: näin saat sen esille
– 10 kohtaa yrityksen osaamisen integroimiseksi yhdeksi kokonaisuudeksi
– Palvelullistaminen kytkee HR:n mukaan kehittämiseen
#strateginenmarkkinointi
#suuriintegraatiokirja
#siilotnurin
#brändinmäärittely
#liikeideanterävöittäminen
#luovuus
#innovaatiot
Markku Vierula mediassa
Lähetä viesti suoraan puhujalle
Voit lähettää suoran yhteydenottopyynnön puhujalle. Hän vastaa sinulle henkilökohtaisesti.


Katja Nurmi
kerro tapahtumastasi
Haluamme auttaa tapahtumasi sisällön suunnittelussa ja palvelumme käyttöönotossa. Ota yhteyttä niin lähdetään liikkelle!